Chatbot zorgt voor meer sollicitaties
16 maart 2018
Secretary Plus introduceerde een chatbot op hun site. De effecten waren groot. De chatbot zorgde voor een positievere website ervaring, 50 procent meer vragen en 30 procent meer sollicitaties.
Verbeteren
Het bedrijf zag dat hun site wel veel bezoekers trok, maar dat veel van deze bezoekers uiteindelijk de site weer verlieten zonder contact op te nemen of te solliciteren. Zij besloten te bekijken hoe zij dit konden veranderen en plaatsten een chatbot op hun site. Via een pop-up kan iedere bezoeker chatten met collega Stephanie. Zij kunnen haar vragen stellen, aangeven wat voor vacature zij zoeken of zelfs sollicitatietips krijgen.
Buiten kantoortijden
De chatbot was meteen populair en werd door de bezoekers veel gebruikt. Dit vooral omdat zij zo makkelijk op de juiste pagina terecht kwamen. Ook het aantal contactverzoeken nam toe. Opvallend was dat de chatbot vooral buiten kantoortijden werd gebruikt.
Drempel
De chatbot lijkt behoorlijk drempelverlagend te werken. Mensen stellen makkelijker hun vragen. Hierdoor komen er ongeveer 50 procent meer vragen binnen dan voorheen. Ook heeft deze ontwikkeling een flinke invloed op het aantal sollicitaties en zelfs op het aantal nieuwe vacatureaanmeldingen.